Hemos llegado en Cuba! - Reisverslag uit Habana, Cuba van Marko Cheguevara - WaarBenJij.nu Hemos llegado en Cuba! - Reisverslag uit Habana, Cuba van Marko Cheguevara - WaarBenJij.nu

Hemos llegado en Cuba!

Door: ML

Blijf op de hoogte en volg Marko

21 Mei 2009 | Cuba, Habana

Na een directe vlucht van twaalf uur, kwamen we met 47 NHTV studenten aan op het Jose Marti Aeropuerto (een heel klein vliegveldje waar de crew je met een sigaar ontvangt). Daarna loop je richting een paar hokjes waar de medewerkers met mondkapjes aardig zuur aankijken. Na een binnensmondse: Bienvenidos, begon het cubaanse gevoel dan eindelijk.
De eerste indrukken van het grootste eiland van Centro America zijn echt niet te beschrijven. Je kan foto's bekijken op internet, films zien over Cuba, muziek luisteren noem maar op, maar op het moment dat je hier aankomt heb je geen woorden meer...
Zon, palmbomen, salsa en vriendelijke glimlachen bepalen het straatbeeld. Na een transfer vol onvergetelijke indrukken arriveerden we bij ons hotel. Miguel en ik slapen op de 12e etage. We hebben uitkijk op de Malecon (de langste boulevard van Cuba). Eerste avond natuurlijk gelijk aan paar lokale biertjes (Bucaneros) gepakt en na een slappe pizza die verwarmd word met een fohn zijn we toch snel knock out gegaan. Tweede dag kennis gemaakt met de docenten van onze talenschool. Hele lieve Cubaanse vrouwtjes van een jaartje of 45 gemiddeld. Daarna zijn we lekker oud Habana ingegaan en een beetje rondgelopen. Overal waar we lopen worden we aangesproken. De een wil een zelf ingepakte zak popcorn aan je verkopen, de ander loopt een halve km met je mee om een postkantoor te wijzen en een ander vraagt gewoon alleen: Hee waar komen jullie vandaan? NL? Ok veel plezier in Cuba. Het leeft hier echt op straat. Overal tentjes met live muziek. In de restaurants kan je kiezen tussen twee a drie gerechten: gefrituurde kip met rijst of gefrituurde vis met rijst of een pizza. Een gerechtje kost zo'n 3,50 incl een drankje.
De 3e dag heb ik s'avonds voor het eerst salsa gedanst, de zangeres trok me van m'n stoel dus ik moest wel...Gelukkig begreep ze dat t m'n eerste keer was. Gistermiddag hebben we met heel de klas salsa les gekregen dus de basis kan ik nu tenminste een klein beetje (dit is een vereiste hier). Nu twee dagen les gekregen op de talenschool en ik zit op het hoogste niveau. Het gaat goed maar het gaat ook vrij snel dus soms versta ik niet alles, maar ik leer wel veel.
Voor de rest heb ik uiteraard nog veel meer meegemaakt, maar jullie begrijpen dat dit teveel is om allemaal op te noemen.
Ik heb er serieus ongeveer 15 minuten over gedaan om deze site te openen, dus waarschijnlijk is dit de eerste en laatste keer dat ik vanaf Cuba op het internet ga.
Voor degene die nog niet op de hoogte zijn voor mijn plannen na Cuba, kan ik jullie vertellen dat ik op 9 juni naar Panama City vlieg, daarna ga ik door alle landen van Midden amerika trekken met 3 andere studenten uit m'n klas. Op 6 augustus vlieg ik dan vanaf Cancun (Mexico) terug naar Havana en dan vlieg ik 10 Aug. terug naar NL.

Ik hoop dat alles goed met jullie gaat, iedereen bedankt voor jullie berichten en ik houd jullie op de hoogte.

Un saludo y para mi carino y mi madre un beso fuerte!

  • 21 Mei 2009 - 22:22

    Patricia:

    Klinkt gaaf Mar!.. Lekker dansen is voor jou wel weggelegd.
    Kom net terug uit Elzenhagen waar Femke ook weer aanwezig was. Je krijgt ook van hun natuurlijk de groetjes!..

    Doe voorzichtig maar doe toch lekker je ding.!

    Liefs!

  • 21 Mei 2009 - 22:53

    San:

    Ook een hele dikke kus van ons terug voor Jou

    Van jou schatje & je mama.. :)

  • 21 Mei 2009 - 23:18

    Peter 1op1:

    De eerste keer is altijd pijnlijk maar gelukkig wordt het daarna alleen maar lekkerder.

    Alvast veel Salsplezier, en neem een lekkere sigaar mee terug

    P 1 op 1

  • 21 Mei 2009 - 23:24

    Abba Nights:

    one missing part ;)

    laveloos weer

  • 22 Mei 2009 - 07:37

    Cindy:

    :) Super toch!
    xx


  • 22 Mei 2009 - 15:52

    Mamma:

    Zo.....Marko.
    Dit is al een hele onderneming zeg in die paar dagen.
    Helemaal leuk.
    Je maakt in elk geval meer mee als wij in Nederland.
    Er is hier nog steeds niets verandert.Het weer is redelijk,maar nog niet echt naar het strand.
    Veel plezier nog verder en tot je volgende bericht.Dikke X Mamma.

  • 22 Mei 2009 - 17:37

    Den En Lon:

    Hola Marco!!

    como estas en Cuba?? Leuk dat je tot nu toe al een hoop heb gedaan!
    Y aprendes bailar la salsa..?? muy bien!! Ga lekker genieten! saludo y un beso para tu!

  • 23 Mei 2009 - 09:18

    Nick:

    hey Mark,

    leuk om te horen dat het goed gaat daar!

    Maak er wat van en doe je ding

    Nick

  • 23 Mei 2009 - 13:51

    Maarten:

    Hey ouwe globetrotter,

    Heb weer met een dikke glimlach je verhaal zitten lezen! Geniet van deze onvergetelijke tijd.. The World Is Yours

    Later, Maarten

  • 25 Mei 2009 - 06:23

    Deess:

    Mar! Klinkt goed! Krijg gelijk kriebels om ook een x naar Cuba te gaan - niet verkeerd zeg!

    Have fun, enjoy and see you in NL!

    X uit het nog steeds leuke Cape Town!

  • 25 Mei 2009 - 08:44

    Conny:

    Hola guapo!! Que tal? Wat ontzettend amazing dat je op Cuba zit, daar wil ik ook zo graag nog eens naartoe.. Geniet er heel veel van, en als je straks op reis gaat dan kan ik je Costa Rica zeker aanraden! Nationaal Park Manuel Antonio is fantastisch, en mocht je nog vlak langs een dorpje genaamd 'El Silencio' komen naast het park doe ze dan de groeten van mij...

    Ik ga je verhalen in de gaten houden & succes met de salsa!!! Dat kun jij!

    Tenga suerte & un abrazo para ti. X

  • 25 Mei 2009 - 17:37

    Kevin:

    Gekke Leeman!

    Gaaf man, ik wist helemaal niet wat je plannen waren joh..klinkt gaaf! Jammer dat we elkaar niet meer gezien hebben..maarruh als je terug bent moeten we biertje doen he!!! Veel plezier komende tijd!!

    OPA!!

  • 25 Mei 2009 - 21:30

    John En Dinie:

    Hai-hai Marko.
    Wat een leuk verhaal heb je alweer geschreven!!
    Dat is toch nog wel een tijd vliegen geweest he. Had ik niet echt bij stil gestaan. Dat je ook op het hoogste niveau zit joh, helemaal SUPERRRR. Je hebt echt een talen knobbel, echt toppie. ( Dennis en Madelon gooien er trouwens ook aardig wat woordjes uit ) Zit het in de familie?? Ik ben het bij mezelf nog niet echt tegen gekomen haha. He maar harstikke fijn dat je het naar je zin heb en zo heerlijk geniet van alles. Op de 12de etage bivakkeren is niet gek zeg, wat een uitzicht zal je hebben. We gaan je helemaal volgen hoor. Door jouw verhalen kunnen we hier in Nederland ook genieten. Al zal het lang niet zo zijn, hoe dat jij het allemaal ervaart. Marko geniet van alles en ook leer ze he, vooral de SALSA.
    Eeen hele dikke kus uit Capelle. XXX

  • 27 Mei 2009 - 15:14

    Rolandos :

    Nu weet je pas wat ik bedoelde ;)

    Geniet ervan en vergeet niet naar trinidad te gaan

  • 27 Mei 2009 - 18:49

    San:

    Mis je schatje,, geniet nog van al het moois!!

    Un beso para mi cariño.

  • 31 Mei 2009 - 19:12

    Mamma:

    Hoi Marko.
    Ik heb een hele gezellige verjaardag gehad.
    Bedankt voor je cadeau(of..krijg je de rekening nog)Vond je gedichtje ook erg lief en natuurlijk je telefoontje,jammer dat het zo kort was he!!!
    Ik ben erg verwent zoals ieder jaar.Vandaag voor het eerst naar strand geweest.Dus een mooiere verjaardag kon ik me niet wensen.Morgen ben je alweer 2weken weg.Hoop dat het je nog steeds bevalt.Maar dat zal best wel.Nou we zien hopelijk snel weer een nieuw berichtje van je.Love you

  • 01 Juni 2009 - 12:29

    Jimmy:

    hola niño! Realmente espero que usted tenga y que usted tome la ventaja completa de las mejores cosas que ver y experiencia ..! Y usted me prometió una danza regalará con el mejor bailarín de salsa disponible.! Y la promesa de que usted me dirá cuando regreses! No las cosas que no voy a hacer, y si es problema de empezar con los cisnes escaleras ..! bye amigo ..! mr. v Ommeren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marko

Far away there in the sunshine are my highest aspirations. I may not reach them, but I can look up and see their beauty, believe in them and try to follow where they lead...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 49436

Voorgaande reizen:

10 Juli 2012 - 30 Juli 2012

In de voetsporen van het oude Inkarijk

11 September 2010 - 06 Oktober 2010

Chili & Bolivia

07 Juni 2010 - 30 Juni 2010

Marokko

Landen bezocht: