Back in Chile - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Marko Cheguevara - WaarBenJij.nu Back in Chile - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Marko Cheguevara - WaarBenJij.nu

Back in Chile

Door: ML

Blijf op de hoogte en volg Marko

29 September 2010 | Chili, San Pedro de Atacama

Hallo NL!

Hoe is het daar.. ? Hier ondertussen een hele mooie reis achter de rug. Echt ik heb zoveel moois gezien het is teveel om op te noemen.
Nooit geweten dat Bolivia zo´n mooi land was. Ik heb zoveel foto´s geschoten dat mijn camera het heeft begeven;)
Niet door het aantal fotos trouwens maar door het rollen van een zandduin in de Valle de muerte (doodsvallei).

Het zijn prachtige plaatsen waar ik ben geweest. Klik bv hier eens op http://www.8ung.at/janikdeutscher/photoalben/bestof/photos/laguna_verde.jpg
Dat is slechts een van de vele dingetjes. Hoewel het superdroog is overal is het landschap supermooi.

Flamingo´s, vicunas, lama´s langs de weg. Roodgekleurde lagunes tussen lavagebergten, sneeuwtoppen van de Andes, inheemse vrouwen met superlange vlechten en rijdende popcornwagentjes door de straten. Chauffeurs met glimmende wangen van de cocabladeren, felgekleurde rugtassen met baby´s erin, maisballen gevuld met lamavlees, hekjes met gedroogde koeienhoofdhuid en schedels in de achtertuin. Gordeldieren die worden uitgelepeld en bewaard, archeologische vondsten van reuzenluiaards en dinosaurussen, het proces van wijnmaken en wijnproeven in de bodegas van Boliviaanse wijn etc. etc.

Verder is het leven zo verschrikkelijk goedkoop, hele avondmaaltijden voor 1 dollar en in een restaurant bestel je een twee literfles cola voor 80 dollarcent.
Het gaat nergens over.

Gelukkig hebben we het niet extreem koud gehad, alhoewel het in Uyuni (de plaats vlakbij de grootste zoutvlakte van de wereld) wel wat afkoelde. Een aantal van de groep waren naar de Tatio (hoogstgelegen geisers vd wereld) geweest. Hiervoor moesten ze 4 uur op en stonden ze in min 10 naar die spuitende fontijnen te kijken.

Voor de rest is de groep leuk, er zitten hele ervaren reizigers in wat de groep lekker flexibel maakt. Overmorgen vertrekt de groep naar Paaseiland en blijf ik in Santiago de Chili (waar ik de reis begon). Hier heb ik een supervette capoeira groep gevonden met zoveel energie en heel mooi spel. Dus daar ga ik me wel vermaken. Verder chill ik m een beetje tot 6 oktober. Vanacht 17 uur in een bus gezeten en ben nu aangekomen in La Serena (de 2e grootste stad van CHili)

Morgen opnieuw 7 uur in de bus en dus naar Santiago.

Ik zie jullie snel!

Groetjessssss


  • 30 September 2010 - 06:46

    Marianne:

    Wooooooooooooooooooow!
    En straks echt dat reisboek schrijven hoor!!!!
    Geniet van je reis,groetjes
    Marianne

  • 30 September 2010 - 07:18

    Mariette:

    Geniet nog van elk verhaal, ondanks het treurige weer in nederland ben ik er dan toch een beetje bij!!:) Take care avonturier xx

  • 30 September 2010 - 08:59

    Daphne:

    he marko,

    Het klinkt nog steeds even leuk. Vooral als ik naar buiten kijk en een parkeerplaats in de regen als uitzicht heb.
    leuk om je belevenissen mee te krijgen. En ik moet maar weer een een nieuwe reis boeken. Zo te lezen valt er nog veel te beleven.

    Liefs Daphne

  • 30 September 2010 - 13:09

    Fardau:

    Jeetje wat klinkt dat super goed! Jarloers makend, ik zit hier nu sinds kort weer in NL bevalt niet erg goed dus... Genietse nog even :)

  • 30 September 2010 - 14:45

    Mamma:

    Hoi Marko.
    Geweldig allemaal weer he!Fijn dat je het niet koud hebt gehad.
    Neem maar wat zon en warmte mee de 6e,want hier is het 10xniks.
    Laat je wel even weten hoe laat je ong.thuis komt?i.v.m.de sleutel.
    Anders houden we gewoon het systeem aan zoals de vorige keer.
    Nou joh,geniet maar enorm met de capoeira groep en misschien nog van veel meer.
    Liefs en dikke X Mamma

  • 01 Oktober 2010 - 06:59

    Dees:

    Hey mar,
    Op de een of andere manier heb ik de periode dat je weg was geen een keer een bericht gehad van je updates tot ik vanmorgen deze in mijn mailbox kreeg..Heel apart maar ben ondertussen helemaal bij gelezen al kan ik niet wachten de verhalen zelf te horen van je..Daarnaast heb ik afgelopen zondag ook veel van San gehoord..Al voel ik me een slechte vriendin dat ik je nog niet eerder wat heb gestuurd!
    Volgende week kom je alweer terug wel fijn om je dan weer te zien :-)
    Heb begrepen dat je van de ontwikkelingen van Mano & mij op de hoogte ben..Tsjah het leven hier staat toch niet stil al zou je denken van wel..We zijn echt super blij!
    Tot snel gaan we lekker een happie eten met elkaar.
    Liefs en een dikke kusX

  • 02 Oktober 2010 - 07:30

    Btje:

    Marrrr...

    Te gek joh, veel plezier nog..

    tot snel


  • 03 Oktober 2010 - 18:34

    Marc:

    Zo dat verhaal ziet er weeeeeeer prima uit, geniet er nog even van!

    Groet Marc

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, San Pedro de Atacama

Chili & Bolivia

Tijdens deze reis werk ik als reisleider in Chili en Bolivia.

Recente Reisverslagen:

29 September 2010

Back in Chile

18 September 2010

Bolivaia

12 September 2010

Chili en Bolivia
Marko

Far away there in the sunshine are my highest aspirations. I may not reach them, but I can look up and see their beauty, believe in them and try to follow where they lead...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 49435

Voorgaande reizen:

10 Juli 2012 - 30 Juli 2012

In de voetsporen van het oude Inkarijk

11 September 2010 - 06 Oktober 2010

Chili & Bolivia

07 Juni 2010 - 30 Juni 2010

Marokko

Landen bezocht: